ipe

LÄSAR-FRÅGA

Publicerad 2009-07-26 22:02:19 i Allmännt

Svar på frågan hur jag frå en svag svart kant kring mina bilder;

Jag redigerar alla mina bilder i photoshop, och där använder jag markeringsverktyget för att markera hela/störredelen av bilden, men man får inte glömma att ställa i Feather (det är det som gör den softa övergången till svart eller den önskade färgen). På stora bilder använder jag en hög feather typ 250 (som är det högsta) men det rä såklart upp till var och en vad man anser snyggt =) Sen är det bara att klicka på select > inverse för att markera utsidan och inte hela bilden, och sen är det bara måla över det med penseln ! KLART

Om jag hade varit hos mamma hade jag kunnat visa med bilder, men det sket sig ;)
Hoppas du förstår ändå!

Om det är någon annan som undrar ngt är det bara att fråga på,
Jag svarar på allt =)

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-07-27 12:51:23

Då gör du som jag, skulle bara se ifall det fanns något ytterligare sätt! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela