ipe

wanna travel the world with me?

Publicerad 2014-01-05 18:31:49 i Allmännt

 
ibland förstår jag verkligen inte hur jag ska klara 3,5 år till i skolan. utan paus, utan pengar och utan äventyr. så många drömmar om resor till alla världens hörn och kan inte riktigt se hur jag ska hinna allt. hellst skulle jag ju vilja att allt kunde hända nu
 
sydamerika
en vacker dag ska jag ta dykarcertifikatet (lite smått amazed efter mina första 2 dyk) och jag har fått för mig att det ska jag göra det i sydamerika. hört och läst om östkusten/utanför brasilien ska vara riktigt bra. egentligen kan jag verkligen lite om sydamerika och vet ej vad man kan hitta på men tror mest det handlar om att hitta känslan/stämmningen, upptäcka städer som rio de janeiro och bara leva livet
 
nordamerika
tillbaka till new york måste jag. till miami ska vi förhoppningsvis nästa jullov. men vem har inte drömmt om en roadtrip längst södra usa. grand canyon, åka till vegas och leva californien-livet. även sugen på mexiko. sedan skulle de inte va helt fel att bege sig lite ut på havet och besöka öar som jamaica, cuba osv. hawaii. 
canada är även ett land jag vill besöka och testa deras skidbackar. lite fler nhl-matcher skulle ja inte heller säga nej till. 
 
afrika
jag vill volontärarbeta och de är ngt jag tänkt på ett ganska bra tag. lejonprojekt/jobba på barnhem står väldigt högt upp på min lista då zambia och viktoriafallen känns väldigt lockande. 
safari i afrika känns ju inte heller helt fel. eller simma med hajar. eller surfa med hajar under sig (hahah nej det var ett skämt)
 
europa
känns som jag har sett aldeles för lite av europa. italien står nog allra högst upp på min europalista då jag uppskattar vackra städer och gott vin. vill även åka till frakrike, till berlin, till amsterdam, till norge (haha har aldrig varit där och naturen är väldigt fotovänlig), till island, till kroatien, till skottland, till alperna. vill även tillbaka till london och barca.
 
asien
jag är väl egentligen inget asienfan men ingen kan förneka att deras städer är imponerande och helt utöver de vanliga. så dubai, japan, singapore är iaf städer jag vill besöka. skulle även kunna tänka mig att åka tillbaka till thailand fast då till phiphiöarna. priserna och massagen är ju faktiskt helt okej i thai ;)
 
ocecanien
jag känner mig verkligen inte klar med australien. där ja inte varit vill jag åka och där jag varit och trivdes (dvs typ överallt) vill jag åka tillbaka till. sedan är ju nya zeeland helt outforskat för mig så där finns de väääldigt mycket att upleva

Kommentarer

Postat av: vp

Publicerad 2014-01-07 17:48:40

vill..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela