ipe

morotsfrallor

Publicerad 2015-03-01 19:32:32 i Allmännt

 
bakade ett underart bröd ikväll som blev jättelyckat. googlade lite recept för ville hitta ett glutenfritt morotsbröd som ej innehöll jäst men hittade inget vettigt, så jag gjorde mitt egna! gör som jag och ät tillsammans med din favoritmarmelad (och om du ej är mjölkallergisk skulle jag tro att ost är bästa pålägget). 
 
1 finriven morot
2 ägg
1/5 dl yoghurt
2 msk hunung
1 dl majsmjöl
1 dl rismjöl
2 msk fiberhusk
1 dl blandade frön (jag använde solroskärnor, sesam och linfrön)
1 tsk bakpulver/bikarbonat
lite kanel och flingsalt
 
blanda alla ingredienserna, forma 4 frallor, stoppa in i ugnen på 200 grader i 15 minuter. ta ut frallorna och pensla dem med saltvatten, stoppa in i ugnen igen och grädda ytterligare 2-3 minuter. 
 
MUMS! rekommenderas verkligen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela