ipe

inte 100% smärtfri men jag lever...

Publicerad 2009-10-16 15:17:17 i Allmännt

Anledningen till mitt dåliga bloggande är som många av er redan vet att jag fått spendera mina dagar och nätter på lassa...

Kan berätta om min vecka nu;

Måndag: Var på skolan men hade förmodligen feber
Tisdag: Var hemma och hade feber/ont i skallen/död
Onsdag: Vaknade upp och hade sjukt ont i magen, bestämde mig för att inte fara till skolan. Vid 2-tiden på dagen kunnde jag inte stå ut med smärtan längre och bad mamma komma hem från jobbet så att vi skulle fara på akuten. Allt blev bara värre och värre och det är fan det värsta jag upplevt. Lovar det var 1000000 gånger värre än förra gången ngt liknande hände. inte förän vid 7-8 (minns inte) fick jag det efterlängtade morfinet... Upplevde sen en mindre trevlig färd till barnavdelningen där jag blev inlagd.
Torsdag: Det onda fortsatte men var mera kontrollerat pga att jag var nerdrogad typ. Fick göra diverse tester (gyn-undersökning & ultra-ljud) men fick inte veta ngt speciellt. Fick besök av pappa&tyra och mamma&jenny på kvällen, blev väl lite gladare då. Kvällen var därmot nte rolig, ville bara ha mera smärtstillande men bestämde mig för att klara det ändå
Fredag: Mådde mycket bättre och fick åka hem idag vid 1 tiden

Orsaken
till allt detta har jag nu kankse fått förklarad.
När jag gjorde ultra-ljudet hittade han som gjorde det små "grus" i min galla (men detta sa han inte till mig. han måste ha varit den otrevligaste människa jag träffat på?) . Detta är början till gallsten och det orsakar en ENORM smärta då dessa småstenar far genom gallgången eller vafan det nu hette. Detta är ärftligt och det är pga det som jag fått det i sån ung ålder.

Framtiden:
Jag inväntar nu en kallelse till magnetröntgen där dom ska fösäkra sig om att detta är problemet, sen blir det förmodligen operation vilket innebär att dom tar bort gallblåsan. MEN om jag får mera ont eller får feber, måste jag åka in på akuten och akutopereras.

(detta inlägg är ganska smärte-censurerat)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela