ipe

THAILAND

Publicerad 2012-04-05 10:57:47 i Övriga resor

bankok flygplats är ett helvette. efter att ha varit där 30 min skrek jag ut att jag hatade thailand och thailändare. ingen fattar engelska, vad man än frågar och vem man än frågar får man till svar "over there" och en pekande hand. alla åt olika håll. man ser en skylt "departures" pekandes åt ett håll, när man går ditåt kommer en till pekandes åt andra. det är ett helvette. inte nog med de inkompetenta icke-engelstalande människorna har dom sjukt irriterande ljud på deras rullband. nåväl, flög till koh samui, stresstog en taxi (bkk flygplats sa att det var omöjligt att vi skulle hinna. dom suger) och färja till:

KOH PANGANG. gick i land. ser två väldigt välkännda personer som står och väntar. omfamningar, tårar, skratt. natta och lina är altså de två första människorna från riktiga verkligheten vi träffat på nästan 7 månader.

dagana blev fyllda av sol och bad, kvällarna blev fyllda med god (billig) mat, lite shopping, fest (blackmoon-party som sög, bra fest på haad rin med nattbad och dans på sanden) och annat trevligt underbart. vi han även men en dag med elefantridning, show med drogade krokodiler (hemskt), leka med apor, bad i vattenfall, snorkling, brazilian waxing och lite tattoo.





efter ca en vecka blev det dags att byta ö. jag viki och lina tog båten till

KOH TAO. där chekade vi in på stället där l och n tod dykarcertet. ban´s diving. där blev det en vecka med sol & bad. jag och viki han även med ett dyk (lina han med tre heh). så 12 meter under ytan simmade vi bland fiskar och koraller. det är en sjukt häftig känsla och jag älskar det. detta dyk var inte exakt lika mindblowing som i barriärrevet, men har nu bestämt mig för att även jag ska ta certifikatet längre fram i mitt liv.



efter 10 timmars båt/bussresa var vi tillbaka till:

BANGKOK. staden är galen, stor, smutsig, galen, stor. asiatisk? landade på ett hotell där vi skulle spendera vår sista natt (för min och vikis del altså). vår sista dag skulle spenderas på mbk. vi trodde vi hyrde en taxi men vi hyrde en privatchaufför. han skjutsade oss precis vart vi ville, gav oss vatten osv. mbk var galet stort och aningens förvirrande. men med några plagg rikare begav vi oss mot flygplatsen. i fleraflera timmar syselsatte vi oss med att sitta på starbucks och dricka frappe + spela kort. blev lite taxfree (parfym, vs nessesär och sprit), och sedan kom slutet på våran 7 månader långa saga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela