ipe

nästan tvåhundrafemtio mil på resande fot

Publicerad 2012-04-09 16:03:00 i Australien

27 februari lämnade vi vårat kära sydney för att bege oss till grannstaden wollongong och surfcamp. med 2x2 timmars surflektioner varje dag lärde sig alla i gruppen att stå på brädan. förutom surfing (i regnet och blåsten) bjöd även veckan på annat skoj som kortspel, konstiga ljud i sömnen, heta skottar, häng och fest på fishermans club, och självklart avslutades hela kursen med fest och utgång på scubar väl tillbaka i sydney. (ni får klicka på bilderna för att se dom... har inte dessa bilder på min dator så komade från vikis blogg och dom var försmå)

dagen efter begav vi oss mot sydney flygplats och tog det 3 h långa planet till cairns. vi blev helt cpstörda av luftfuktigheten (thailand är ingenting) och hur galet varmt det var. ett hår som var lockigt och smink som försvann på 3 röda. första dagen hoppasde vi bungyjump och det var helt jävla stört. adrenalinet var högre än aldrig förr och jag skrattade hysteriskt läääääääänge efter hoppet. dag två blev de djungeltema och vi åkte på flod med krokodiler i de fria, matade kängurur, gick i regnskogen och såg alla möjliga djur. dag tre var den underbaraste av dom alla, och vi begav oss på en båttur ut i havet. och dök. i barriärrevet. ett av världens sju under. det var helt galet vackert går inte beskriva, tror det är något var och en måste uppleva själva. vi han även med lite festligheter på kvällen.

därefter åkte vi buss i inte mindre än 25 timmar till harvey bay. fastlandet just bredvid fraser island som ska vara otroligt vacker. vi hade tänkt dra dit men blev inte av pga att det var dyrt & vi hade inte riktigt tid (sorry inga bilder)

vårat tredje stopp blev brisbane, och enligt mig är det bästa staden jag har besökt. på något sätt fick jag bara en speciell känsla då jag var där, ville bara stanna där förevigt och bosätta mig där. staden har allt och är exakt perfekt stor. iaf, blev att hyra cyklar och cykla runt, äta gott och utgång i fortune valley, och dagen efter även lite tårar på en souvenirbutik. (alldeles för lite bilder togs!!!!!!)

efter brisbane kom vi till surfers paradise. staden har väldigt många hööögahööööööööga hotell, man fösrtår inte hur de går ihop, att så måna turister är där. staden är iaf känt för väldigt bra nattliv, så bland de första vi gjorde var att skriva upp oss på en pub/klubb-runda. blev lite bowling, lilte annat, sen sincity som är en av deras mest kända klubbar, nyss omrenoverat för $1500000. det var nice. vi dansade, som galningar. annars han vi med lite shopping.

vårt sista stopp; byron bay. 90% av alla människor man möter i australien säger att det är bästa platsen på jorden, och ja, det var fantastiskt. stämmningen i staden, det var mysigt, otroligt bra strand, uteliv, ja i princip allt. blev mest strosa runnt, viki hyrde surfbräda, party. i princip. träffade massa sköna ämnniskor (fast ja, det har vi gjort överallt). gick till östligaste punkten i aus, LÄSKIGT vi höll på dö. men byron var ett förjävla skönt ställe iaf!

efter en bussresa som blev aningens för många timmar (bilolycka), var vi tillbaka till sydney igen. avskedsmiddag på hurricanes, kött & gott vin. väldigt lyckd kväll. sista kvällen spenderades med favvobrudarna på max brenner. tårar. farväl. kikki följde oss även på flygplatsen tidigt morgonen efter, söta vän ♥

finns inte ord som kan beskriva denna resa eller landet australien. finns inte ord som kan beskriva hur underbara vänner jag träffat eller hur roligt vi haft. det finns säkert tusen historier att berätta, 1000 minnen. jag längtar verkligen till den dagen jag kommer tillbaka ♥