ipe

framtiden ser ljus ut om man kollar från mitt perspektiv

Publicerad 2011-04-10 14:25:04 i Isabell

Som ett litet intro kan jag säga att i detta inlägg kommer jag presentera vad som kommer hända i mitt liv det närmsta året. Spännande kommer det bli, och jag har faktiskt inte pratat mkt om det i bloggen, så nu är det dax.

Först och främst ska jag försöka klara mig igenom slutet av trean. Kommer ha en hel del jobbiga prov och med tanke på hur jävla skoltrött jag är kommer det nog inte gå lika skinande som jag hoppas på. Kursprov Fysik B, Matte E, Prov i Samhälls (1 eller 2 kvar?), Religion, massa foto, och egen uppgift i Musik. Dock är det ju kvar roligheter oxå denna termin, Om en vecka har vi påsklov, vi har även kvar valborgs och säkert fler festtillfällen. Är även så att runt 20 maj ska jag göra Keratin Complex vilken kommer bli underbart!

Den 29 maj drar jag och brudarna till Bulgarien en vecka. Kommer bli så fantastiskt. Solen, party, drinkar, dansa, sola, bada, ALLT ♥ när vi kommer hem ska vi vara bruna som pepparkakor, för det som väntar sedan är:

STUDENTVECKAN! Umgås med klassen, sitta vid älven, dricka, hitta på roliga saker. Nä det kommer vara undrebart. En vecka att minnas helt enkelt! Studentdagen/kvällen ska också äga, detta är dock slutet på en 3årig gemenskap, och jag kommer förmodligen inte klara det utan tårar. Men kul har vi haft, och ännumer kul ska vi ha! Många fina människor man kommer hålla fast vi läne :)

Måndagen efter studenten, 13 juni, tar jag planet mot Barcelona. Där stannar jag i 4 veckor och går en bartenderutbildning. Barce känns som en underbar stad, stranden mitt i stan, allt uteliv, shopping, och såklart hoppas jag att jag finner många nya vänner på kursen :) Att jag vill bli bartender beror på att jag jobbat endel med servering, och många jobb kräver att man ska kunna blanda drinkar, så detta är en stor möjlighet för fler extrajobb. Dessutom gillar jag att stå bakom baren, och kunna blanda goda drinkar ser väl ingen som ett minus ;) Hoppas även på att ngn/ngra av mina kära vänner kan komma och hälas på helgen 8-10 Juli!

Då man är hemkommen från spanien blir det sommarjobb som gäller! trodde verkligen verkligen verkligen inte jag skulle ha ngn chans i världen att få ngt emd tanke på att jag är borta halva sommaren, men jag har fått ! överlycklig! På ett hamn-café i furögrund. Typ vid byske. Så jag uppmanar alla att komma dit och fika då jag jobbar! Ska nog bli riktigt trevligt faktiskt, lite sämre betalt + bensinkostnad än att jobba hos pappa, men mkt trevligare.

Lite ledig ska man förhoppningsvis hinna vara, och de ska man utnyttja till att umgås med sina underbara vänner. Trästocks, pdol, sommarkvällar framför en eld, steka på stranden, äta glass, roadtrips, LEVA LIVET! Kommer vara underbart. solen ska skina mycket och man ska leva bakom sina solglasögon. När augusti kommit ska jag och viki fixa sommarens fest. födelsedags/avskeds. kul ska vi ha och många människor.

Avsked till vad kansnke ni nu undrar. jo, är nämligen så att 6 september går planet från sthlm - sydney. VI SKA TILL AUSTRALIEN! helt overkligt känns det nu. Men vi ska till vildlivet, kängururnas, koalernas och giftspindlarnas land. Söka jobb och lägenhet. Vi far dit dagen för oss. Även lite spännande erfarenheter som att dyka i barriärrevet, surfa osv ska vi hinna med. Kanske en sväng till nya zeeland, kasnke en sväng på hästryggen ut i ingenstanns, kasnke lite bungyjump. Mycke ska hinnas med, adventure of life. förhoppningsvis kommer min engelska förbättres en del också ;)

När sommaren är förbi i aussie (dvs svenska vintern, SOM VI MISSAR!!!) ska vi börja bege oss, men inte mot sverige! Utan då för planet oss mot thailand. Där stannar vi ett tag, ca 2-3 veckor vi får se. Där ska vi njuta av ännumera sol och bli ännu mer bruna. Blir kul komma hem till skelle sen och jämföra hudfärg ;) Fårse vad som händer då. Förhoppningsvis hittar man ngt jobb så man slipper leva på bröd och vatten.

Men det är ett senare problem! Närmsta året kommer bli king. Man måste ta vara på tiden man får, och detta gör man enligt mig bäst genom att resa och uppleva saker. Bygga på ens föråd av erfarenheter. Se nya platser. Träffa nya människor. Att låsa fast sig är inget för mig, man måste ta chansen då man får den :)

Kommentarer

Postat av: simmandes med hästflickan

Publicerad 2011-04-10 14:55:07

jag blri typ i chock ! taggar allt! AHHH flippar typ ur

Postat av: Eeww

Publicerad 2011-04-19 17:41:11

Ditt liv låter helt underbart och förhoppningsvis så drar jag också till Aussie, skulle vara helt amazing!! :D



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela