ipe

min detox

Publicerad 2014-12-12 18:22:30 i


Tänkte nu berätta lite hur jag lagt upp detoxen om jag varit otydlig med detta :)

På morgonen är de första ja gör att dricka vatten för att få tarmarna och magen att komma igång, därefter tar ja en shot (30ml) aloeverajuice. Aloeveran är även den bra för tarmarna.

Umder dagen ungefär vid 12tiden äter ja min lunch. Denna har hittils bestått av olika sorters smoothies. Utöver denna dricker jag mängder av vatten. Eventuellt te om ja känner mig frusen.

När ja kommer hem från skolan vid ca 18tiden äter jag middag. Smoothie/soppa har det blivit. Det viktiga att komma ihåg är att dagens kaloriintag ej får överstiga 500kcal. 

På kvällen dricker ja även då massor av vatten och te :) grönt te är att föredra!

Dagen avslutas även med en aloevetashot.

Vad har jag då haft i mina smoothies? Allt möjligt! Spenat, äpple, ingefärsvatten, spirulina, citron, hallon, selleri, mango, banan, avokado, kanel, rismjölk, färskpressade clementiner, kiwi. Har säkert glömt något. Bara ta de man tycker känns gott. Bra att kolla så man väljer saker så man får i sig nog näring.

Soppa då? Har hittils bara gjort spenatsoppa, broccoli/blomkål/ingefärsskoppa samt blåbärssoppa. Okej har inte ätit alla dessa under dessa 2 dagar men käkade ju snällt för magen innan också.

Jag har laddat hem en kaloräknare där ja lägger in maten jag äter/dricker. Detta är ett väldigt enkelt sätt att hålla koll vad man stoppar i sig.

Dag 1-4 har jag tänkt äta störredelen flytande, sedan får vi se om jag håller på 9 eller upp till 14 dagar beroende hur jag känner när jag ska jobba sen :)

Anledning till varför jag gör detta är inte att tappa vikt eller dylikt då detta är ett värdelöst sätt för att göra de på ett hälsosamt och hållbart sätt. Anledningen är att min mage är helt ur balans. Har verkligen mått skit senaste tiden och jag har fått "allergichocker" där jag haft ont/illamående/spytt osv. Min mage mår helt enkelt inte bra. Så därför ska ja rensa ut systemet och börja må bättre. Efter min detox ska ja även lägga om kosten och eliminera/minska på sakerna jag misstänker jag är känslig mot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela