ipe

hemmafru

Publicerad 2014-08-25 17:54:00 i Allmännt

idag har jag spenderat dagen hemma, tvättat 4 tvättmaskiner och bestämde mig för att göra mig av med lite dadlar (har bara 11 kvar nu hehe, tips på vad man kan göra?), så därför har jag gjort sylt och rawfoodbollar. allt nyttigt och sockerfritt



det blev riktigt gott alltihopa!



köpte även en fin burk (på ica) där sylten ska få vara, men frös in iprincip allt



sen lagade jag typ godaste maten jag ätit på länge! insåg i sommras att potatismos är helt underbart, har trott jag ej gillar de men det är bara pulvermos jag ej gillar! detta sötpotatismos blev fantastiskt, likaså den spicy salladen :)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-26 08:51:26

du är duktig du :* ser fram emot att smaka en daddelboll ;)

Postat av: majs

Publicerad 2014-08-26 08:58:15

DENNA ÄR ASGOD ! TESTA DEN :D

Brownies
1 dl valfria nötter (t.ex. hasselnötter eller mandlar)
1 dl urkärnade dadlar
½ dl kakao
½-1 dl mjölk
Valfritt: Lite sötning (t.ex. socker, stevia, honung, vaniljsocker, agavesirap)

Frosting
1 avokado
3 msk honung
1 msk kokosolja
3 msk kakao
Valfritt: Vaniljpulver/vaniljsocker

Gör såhär:
1. Mixa nötterna
2. Tillsätt dadlarna, kakaon och häll ner mjölken succesivt och mixa tills du får en fin smet
3. Fördela smeten i en form och ställ in i kylen medan du gör frostingen
4. Mixa avokado, honung, kokosolja och kakao (och eventuellt vaniljpulver om man vill) till en slät smet
5. Lägg frostingen över nötlagret och ställ in i frysen ett litet tag tills det går att skära kakan i bitar
6. Ät och njut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela