ipe

prudential center

Publicerad 2013-03-13 19:40:00 i Övriga resor

 
från manhattan tar det ca 20 minuter med tåget att ta sig till jearsy och prudential center som är devils hemarena, där jag såg min första nhl-match. devils - buffalo. matchen var absolut inte den bästa hockeymatch jag sett. ganska tråkig och händelselöst och skellefteå hade lätt kunnat spöa skiten ur båda lagen som dom spelade då. tack och lov blev den bättre mot slutet och jersey kunde, på straffar, vinna rättvist. 
matchen mot winniepeg jets var dock andra bullar. sjukt underhållande ishockey men bra tempo och många snygga detaljer. ren hockey, felfria dommare och ingenting alls att klaga på. även den slutade 3-2 efter straffar.en av huvudpersonerna denna match var målisen: hedberg aka moose (folk moooooooo-ade efter varje snygg räddning) som gjorde en riktig höjdarinsats. 
efter båda matcherna hade vår reseledare, micke (hockey-agent, känner rätt människor), fixat passerkort så vi fick träffa adam larsson (som ej spelade första matchen men den andra mot jets) och johan hedberg. 

Kommentarer

Postat av: Hannah

Publicerad 2014-01-22 19:09:12

Hej! Hittade det här inlägget när jag googlade lite info inför min resa till NY i mars och hoppas du kan svara på en fråga. Jag funderar på att passa på att kolla Devils - Rangers matchen i New Jersey och när jag letade info om hur man bäst tar sig dit från Manhattan läste jag att många tycker att området mellan Prudential Center och Newark Penn Station är "farligt", det känns som att många överdriver lite men ville bara dubbekolla med nån som varit där. Hur tyckte du det var att gå mellan arenan/stationen på kvällen efter match?

Tack på förhand för hjälpen! :)

Svar: Hej Hannah! Jag åkte somsagt tunnelbana från penn station till prudential center (minns ej va stationen hette närmast) och promenaden till arenan upplevde jag inte alls som farlig! Kan ju vara pga att vi var en ganska stor grupp som gick tillsammans men iom matcherna är de ju mycket folk i rörelse och tror ej ni ska behöva vara oroliga :)

Ha en trevlig resa! :)
Isabell Pettersson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela