ipe

bättre en fågel i handen än tio i skogen

Publicerad 2011-06-28 00:11:07 i Barcelona



att skriva.

tänkte på det idag, att nu i barca känns det som att jag bara borde använda bloggen till att visa bilder och skriva vad jag gör. men det är ju inte rätt. bloggen är min, och jag kan lika gärna skriva mina tankar nu som då jag är hemma. just nu skriver jag nog mest för att jag vill skriva av mig, helst skulle jag väl vilja prata med någon.

ikväll har varit en lugn kväll. vi gick från stranden vid 8-tiden och då var det fortfarande 30 grader ute. vi har köpt världens godaste glass (inget skämt. ben&jerry kan slänga sig i väggen) från en gullig glasskille som julia ska bjuda ut på date ;) nu ligger jag här i min inte allt för sköna 90-säng, balkongdörren öppen mot rambla som inte är lika livad som vanligt men ändå några decibel högre än vad man kan önska.

tjejerna sitter och pluggar tror jag. jag sitter och umgås med min älskade dator. så de brukar bli. varför är jag så världelös på att plugga? förmodligen på grund av att allting av någon magisk anledning brukar lösa sig ändå. tror jag är bortskämmd på den punkten. någon gång kommer jag få sota för min lathet, men hoppas den dagen inte kommer på väääldigt länge.

menmen, om två veckor är jag hemma i skellefteå igen. känns konstigt, sorgligt och skönt på samma gång. barcelona är en underbar stad, och man känner sig mer och mer hemma för varje dag. finns så mycket att se, att göra, och det finns verkligen allt här. förmodligen inte sista gången jag är här. men samtidigt saknar jag skellefteå, eller förmodligen mest mina vänner och min familj. saknar den riktiga vardagen och saknar egentid. men jag ska verkligen inte klaga. jag har de underbart, och jag ska göra allt för att verkligen njuta av tiden som är kvar här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela