ipe

uppdatering från lassa

Publicerad 2010-07-01 11:51:58 i Allmännt

Dålig uppdatering, men lovar det har en anleding.

Tisdagskväll var inte 100. Illamående som senare gick över till magsmärta. "Det får inte vara gallan denna gång" tänkte jag och försökte sova. men det kunde jag bara glömma. klockan 2 kunde jag inte härda smärtan längre, och väckte mamma så vi for på akuten.
Som varje gång tidigare höll jag på dö av smärtan. låg och vred mig på britsen och tårarna forsade. smästillningen dom gav mig hjälpte inte ett skit så jag fick starkare grejer. vid 4 tiden var det dock konstaterat att jag skulle läggas in och jag var relativt smärtfri.
Onsdagsmorgon vaknade jag upp hur många gånger som helst. Och för varje gång jag vaknade hade jag ont i magen och var tvungen få smärtstillning. Det är nu bekräftat att morfin knappt hjälper ett skit på mig, då jag efter 3 sprutor fortfarande grät av smärta. Det gjordes ett ultraljud för att ses om jag hade stenar i gallgångarna men såklart visade det inte på någonting.
Jag sov typ helatiden igår dag (var nog välbehövling med tanke på att jag varit vaken 24 timmar i sträck på tisdagen, och dessutom var sprutorna med smärtstillning vändigt sövande), och fick även besök 2 gånger av mamma och 2 av viccan :)
Men det blev en till natt på lassa. Blev väckt flertal gånger pga påfyllning av smärtstillande.
Nu idag har jag inte behövt vara nerdrogad, utan har haft en dräglig smärta genom att endast käkat massa piller. Blir förmodligen ingen operation eftersom det inte säkert skulle hjälpa, mera provet har tagits och flera ska göras.
Hade nyss besök av viccan igen, lagom till lunch (soppan jag får är OÄTLIG), tack du är bäst, även om du får mig att få ondare pga skratt <3

mer uppadatering kommer då jag är hemma

Jag har ingen aning om vad som kommer hända nu, men en sak jag vet säkert är att jag inte orkar om detta händer en gång till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela